
חברות רבות משתמשות במספר מקשר כאשר הם מספקים לכם שירותי פרסום, מספר מקשר מאפשר לחברה שמספקת את שירותי הפרסום למדוד את כמות הטלפונים ואת טיב הטלפונים.
טלפון איכותי נחשב לטלפון שנמשך מעל כ-50 או 60 שניות, טלפון שהסתיים בתוך 10 שניות נחשב לליד גרוע, לכן ניתן לראות חברות פרסום שלא גובות תשלום עבור לידים/טלפונים שהסתיימו בתוך 10 שניות או פחות.
בשיטה של מספר מקשר האפשרות למדידה היא אין סופית, כמות טלפונים, סטטיסטיקות לפי שעות, ימים, תקופות, תחום עיסוק, אורך השיחה, שמיעה של הקלטות ועוד. מדידות אלו תורמות לשיפור היעילות, ללמידה על כדאיות ההשקעה בפרסום ומקדמת את נותן השירות רבות בתחום המכירה.
אפשר לדבר על היתרונות ואפשרויות הלמידה מסטטיסטיקות של השיחות ב-3 מאמרים שונים…. כרגע נשאיר את זה בצד.
לכן אפשר בהחלט לומר שמספר מקשר זה טוב לעסק.
אבל, לצד היתרונות יש גם חסרונות
למספר טלפון מקשר יש גם חסרון מאוד גדול, הגולש/הלקוח שמתקשר אליכם, לרוב אינו מודע שמדובר במספר מקשר ועלול לשמור את המספר כמספר הטלפון שלכם.
אתם בטח אומרים, אז נגיד לו. טוב, זה נכון בהתחלה, אחרי הלקוח העשירי אתם תתייאשו מלהסביר לאנשים מה זה ולמה זה ואיך זה….
נניח שבעוד חודש/שנה, אני מתנתק מחברה, המספר עובד למישהו אחר, הלקוחות שלי ששמרו את המספר המקשר, עלולים להתקשר עכשיו למתחרה שלי, זאת אומרת את המוניטין שאני יצרתי, אני עכשיו נותן למתחרה, בחינם.
חסרון נוסף, חברות הפרסום מחייבות את בעלי העסקים בתשלום עבור ליד/טלפון, זאת אומרת, כל לקוח שמתקשר אליכם למספר המקשר (כמובן שיש תקופת הגנה, שמשתנה מחברה לחברה, גולש לא יכול להתקשר 10 פעמים בשבוע) אתם מחויבים על הליד, במילים אחרת, אם לקוח התקשר בפעם הראשונה לקבל שירות מהמספר המקשר, ואחרי חצי שנה התקשר שוב לקבל שירות ושוב חייג למספר המקשר (כי זה מה ששמור אצלו בטלפון) אתם תחויבו שוב על הליד, אף על פי שזה לקוח קיים שלכם.
אז לשאלה האם להשתמש במספר מקשר, אנחנו נוהגים כך:
כל זמן שמדובר בחברה שמספקת שירותי פרסום חיצונית, על פלטפורמה חיצונית, כמו האתר הומלס, מקצוענים, מידרג וכדומה (לא באתר אינטרנט של הלקוח), אנו בודקים את הכדאיות לרכישת לידים, בהנחה מראש שכל לקוח שמגיע הוא לקוח חד פעמי.
אם זה משתלם כלכלית, אנו נעבוד עם החברה, בשיטת מספר מקשר.
שימו לב – ההיגיון פה בשיטה הזאת, אני בעצם "מנצל" את היכולות של חברת הפרסום לטובתי ולכן אני מתפשר על מספר מקשר.
כאשר מדובר באתר לקוח המצב הוא שונה, אנחנו משתמשים אך ורק במספר טלפון של הלקוח, במקרה הזה אנחנו נחשב לקוח לפי מספר רכישות (1-2 לפעמים אפילו 3) תלוי באופי השירות, ולכן יכולים, מאפשרים לשלם מחיר גבוה יותר פר ליד/מכירה/טלפון או כל דבר אחר.
שימו לב – במקרה הזה, הפלטפורמה היא שלכם, של בעל האתר, בעל העסק, לכן לא נכניס מספר מקשר.
אלו היו 431 מילים, על "דעתנו בנושא מספר מקשר"
יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו? מלאו את הפרטים בתגובה למטה. נא לדייק בשאלה כדי שנוכל לענות מדוייק ככל הניתן.